Dag 16 t/m 26: De eerste twee weken stage

1 maart 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Heel lang niets meer van ons laten horen, maar dat is een goed teken. We hebben het druk en de dagen vliegen om!

Maandag 18 februari hebben we onze eerste stagedag gehad op stageschool Aquamarin. Hier gaan wij de komende weken van maandag tot en met donderdag stagelopen. Myrthe in groep 2 en Maike in groep 4/5.

We hebben op stage meteen veel kunnen doen. We hebben al veel lessen gedraaid en we hebben allebei al een thema uitgewerkt. Myrthe over vliegen en Maike over afval scheiden en recyclen. Het zijn mooie thema's geworden!

Nu zitten er al weer twee weken stage op. Er zijn toch wel verschillen tussen het onderwijs in Nederland en het onderwijs in Bonaire.Dat begint al met de schooltijden. Elke dag naar school van half 8 tot kwart voor 1. Best wel lange dagen met maar een kwartiertje pauze voor groep 4/5. Dan merk je wel dat op een gegeven moment de concentratie op is. Na half 12 is er daarom veel tijd voor wereldoriëntatie, kunsten en spelen (zelfs in groep 4/5). Daar word meer tijd voor vrij gemaakt als in Nederland en dat kun je zeker merken aan de creativiteit van leerlingen. Op school zijn veel minder materialen aanwezig dan je gewend bent in Nederland. De methodes zijn beperkter aanwezig en er wordt veel zelf gemaakt. Ook het knutselmateriaal en het gymmateriaal is schaars. Je moet echt leren om daar mee om te gaan! In Nederland zijn die materialen en ook bijvoorbeeld een digibord standaard aanwezig. Maar ook dit is positief voor creativiteit.

Stage bevalt ons beide prima, zowel de leerlingen als de collega's zijn erg leuk.

We proberen (en het lukt ons aardig) natuurlijk ook nog leuke dingen te doen. Zo zijn we deze twee weken. Zo hebben we woensdag 20 februari na stage een heerlijk drankje gedaan bij City Café. Zijn we zaterdag 23 februari heerlijk naar het strand geweest en hebben we een drankje gedaan bij Karels. Zondag van ons weekend genoten bij Bert en Anja. Heerlijk gezwommen en genoten van een lekker diner! Dinsdagavond 26 februari een drankje gedaan bij Spice op het strand. Heel mooi! En woensdag hebben we een kijkje genomen in de stad, waar we ook heerlijk italiaans ijs hebben gegeten bij Gio's.

Vorige week vrijdag hebben we de wegenbelasting betaald en een kentekenplaat gekocht. Heel leuk want dat moest het hele eiland gaan doen. Maar gelukkig viel de rij mee en wachten de meeste Bonairianen tot het laatste moment. Na een uurtje wachten konden we betalen. Niet geheel logisch maar wel Bonairiaans. Mochten we na het betalen weer heel ergens anders heen rijden om ons bordje op te halen. Ochtendvullend programma, maar weer iets meegemaakt. Het nummerplaatje is trouwens prachtig, met flamingo's erop. We moeten hem alleen nog steeds bevestigen..... (Het Bonairiaanse leven went snel)

Inmiddels hebben we contact opgenomen met Jong Bonaire voor vrijwilligerswerk. We gaan daar volgende week vrijdag op gesprek om te vragen wat we kunnen betekenen voor de organisatie.

Nu weer heerlijke weekend. Dadelijk afscheid nemen van Bert en Anja die het heerlijke Bonaire voor een tijdje gaan verlaten. Super fijn dat ze er altijd voor ons zijn!

We laten wel weer van ons horen,

Liefss!!!

1. Eef:
    1 maart 2013
    Hè hè eindelijk! ;-) blij weer een leuk verslag van jullie te lezen. Xje
  2. Chantal van Remmen:
    1 maart 2013
    Twee weken gingen voor jullie wel snel om, maar ik maar wachten wachten bij m'n laptopje. Haha grapje hoor. Fijn dat stage leuk is en het goed gaat met jullie opdrachten. Niet te veel drinken he, op al die strandjes en terrasjes van jullie. :P
    Dikke kus, C
  3. Opa van Remmen:
    Hallo meisjes,
    Geweldig jullie bericht,we keken er naar uit,fijn dat alles goed gaat
    Morgen oma-s verjaardag,Myrt we zullen je er bij missen,maar zijn trots op je,groetjes xxx oma/opa
  4. Els van Wezel:
    4 maart 2013
    Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Fijn dat het op school prettig is met de kinderen en jullie collega's. Geniet ervan.
    groetjes,
    Els
  5. Ria van zeeland:
    8 maart 2013
    Dag Maike en Myrhte,
    klinkt heel goed!! Genieten van al het nieuwe en ondertussen ook al hard aan het werk!

Veel plezier!

dag
  6. Harrie en Tonnie:
    15 maart 2013
    Maike van harte gefeleciteerd 20 jaar wat een mooie leeftijd.
    We wensen je een fijne dag. Het leven daar is zo slecht nog niet dus geniet maar en laat ons meegenieten van jullie belevenissen
    groetjes Harrie en Tonnie
  7. Maike:
    15 maart 2013
    Hallo Harrie en Tonnie,
    Bedankt, wat leuk een berichtje! Gaat helemaal goed komen vandaag en we zullen weer snel een verslagje schrijven!
    Alles gaat nog steeds goed, ik vermaak me prima en ben ondertussen al weer 1,5 maand weg!

Liefs Maike
  8. Leo en Willy:
    17 maart 2013
    Hallo daar in het verre buitenland. We hebben jullie gevonden. Hoe is het daar?? Hier is het koud en nat. Heel veel groetjes uut Kuuk en geniet van de tijd daar. Maike nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ben wat laat maar je moeder zou me het adres toesturen, dus niet haha.