Dag 59 t/m 72: Alweer over de helft.

16 april 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Hallo Allemaal, het is weer twee weekjes geleden dat we iets van ons hebben laten horen. We hebben weer vanalles meegemaakt.

Op tweede paasdag hebben we heerlijk ontbeten met warme broodjes. Eieren hadden we de laatste dagen al te veel op, dus die hebben we maar laten zitten. We hadden nog heel veel spullen van stage mee kunnen nemen die over waren van het paasontbijt: kaas (bijna een kilo), yoghurtdrink, appelsap, melk, halve zak wit brood en bruin brood en eieren. Ja dat is altijd fijn voor arme studenten zoals wij. We hebben ervan genoten. 's Middags hebben we heerlijke cakejes gebakken met caramel botercrème. Jammie!

2 april zijn we naar het Washington Slagbaai Nationaal Park geweest. Bij de ingang heeft Myrthe kaartjes gekocht. De man vroeg aan Myrthe of ze niet teveel betaalde,  je vriendin is toch 12 jaar oud. Dat meneer de ID-kaart niet goed kan lezen oké, maar Maike ziet er toch echt wel iets ouder uit! Het park was prachtig. Allemaal verschillende landschappen volgden elkaar op. Van plat naar bergen, van zand en cactussen naar bos en groen, van rotsen en grotten naar het koraalstrand en van de mooie meren naar de zee. Onbeschrijfelijk mooi. Kijk maar naar de foto's op deze site of facebook. Die zeggen meer over deze dag dan duizend woorden.

Myrthe en Danielle hebben zich ook nog laten zien als ware helden. Er zaten namelijk twee geiten vast in de modder. Samen hebben ze deze geiten uit de modder gehaald. Ze hebben echt het leven gered van die twee beestjes. We hebben het museum bekeken en zijn nog naar pink beach geweest helemaal aan de andere kant van het eiland. 's Avonds nog heerlijk sushi gegeten. Danielle en Mark nogmaals bedankt voor de prachtige dag.

3 april zijn we lekker naar Kralendijk gegaan om wat winkeltjes te bekijken. Shoppen kun je hier echt niet. Maar we hebben wel al wat ideetjes opgedaan voor de souverniers. Je kunt er maar niet vroeg genoeg mee beginnen!

Op 4 april besloten we maar eens een kijkje te gaan nemen in het museum van Bonaire. Nog even op internet de openingstijden en de lokatie bekeken en daarna zijn we op de scooter vertrokken. Vanaf een gegeven moment stond het museum met bordjes aangegeven en die hebben we gevolgd tot we bij een dichtgetimmerd vervallen huisje kwamen. Was dit het museum? Even vragen in de winkel verderop. Nou daar werden we dus kei hard uitgelachen. Het museum bleek al drie jaar dicht te zijn. Ach er zullen vast wel vaker van die toeristen komen.

Vrijdag 5 april was weer een bijzondere dag. We zijn gaan kayakken in de mangrove met Clearbottomkayaking. We hadden een ontzettend leuke gids, Tina. Ze was overenthousiast, net of ze zelf ook voor de eerste keer in de mangrove was. We hebben prachtige vissen, kwallen, vogels, krabben en zelfs een zeeschildpad in de verte gezien. Het was prachtig om door de mangrove te kayakken en af en toe was het zo dicht begroeid dat je de kayak er helemaal doorheen moest trekken. We hebben ook nog gesnorkeld. Dit was ook super. We hebben de mooiste vissen gezien en prachtig gekleurd koraal. Tot slot kregen we een picknick op Lac Cai. Weer een dag die we niet snel zullen vergeten. En weer verwijzen we naar de foto's, want die zeggen meer dan woorden. Tina had er maarliefst 300 voor ons gemaakt. Ook een paar onder water.

Op zaterdag 6 april zijn we naar Rincon gereden. Daar zou namelijk een markt zijn elke eerste zaterdag van de maand. Met onze scooter was het een hele opgave om in Rincon te komen, maar wat is het een prachtige weg langs de zee en door de bergen. Daar eenmaal aangekomen moesten we wel even tanken. Maike was zo slim om even te vragen waar de markt was. Wat denk je...... Die markt is er al jaren niet meer. (Waarom staan al die dingen dan toch nog steeds aangegeven?) Er stonden drie kraampjes en we werden ontzettend aangestaard door de lokale bevolking. In Rincon zijn ze duidelijk minder gewend aan toeristen. En dan waren het ook nog twee jonge meiden. Één man bleef maar onze handen schudden. Omdat we snel terug waren zijn we 's middags nog met Danielle en Mark naar de vlindertuin geweest.

Jammergenoeg was de vakantie alweer voorbij. De laatste dag van de vakantie 7 april, hebben we vooral besteed als rustdag en schooldag.

8 april begon de normale schoolweek weer. Wij dachten dat we een bijzondere vakantie hadden gehad, maar de verhalen van onze leerlingen overtroffen. Canada, Suriname, Aruba, Miami, Nederland, Curacao. Even andere uitstapjes dan we gewend zijn. Maar ja deze leerlingen zitten dan ook op een privé school. De stageweek is verder rustig verlopen. Het gaat nog steeds erg goed. Stiekem zijn we er toch nog wel druk mee. Ook al haal je dat niet uit deze verhalen.

9 april waren we op de helft. Ongelofelijk hoe snel het gaat. We genieten nog steeds en vermaken ons prima. Het voelt fijn dat we nog veel tijd hier hebben en dan zullen we straks wel weer een klein beetje blij zijn om naar huis te gaan.

10 april heeft Myrthe haar camera schoon laten maken, het is zo stoffig hier! Nu kunnen we weer mooie foto's maken. Ook hebben we lekker gelunched. (onze traditie op woensdag) We hadden veel goede dingen gehoord over Between Two Buns dus we besloten om daar maar eens heen te gaan. Alles wat we hadden gehoord was waar. We hebben lekkere broodjes op. En ook al zaten we propvol we moesten de beroemde taart nog proberen. Hemels! 's Avonds zouden we naar de voorlichting gaan van de organisatie die zorgt voor de schildpadden op het eiland. We hadden even op google maps gekeken, zo dichtbij dat kunnen we nog wel lopen.  Tien voor acht gaan is tijd zat. Uiteindelijk toch besloten om de scooter te pakken en dat was gelukkig ook, want toen we eenmaal kwamen op de plaats die google maps aangaf, stond daar niets! Na een tijdje zoeken vonden we het, maar we waren natuurlijk veel te laat. We hadden de helft al gemist en besloten maar niet die overvolle zaal binnen te vallen. Over twee weken weer een kans.

Maike heeft wat problemen gehad met haar computer. Echt balen want dat is toch wel één van de belangrijkste dingen die je hier hebt. Gelukkig kon Thijs (de broer van Myrthe) haar helpen. Nogmaals super bedankt Thijs, hij doet het weer prima!

Zaterdag 13 april is Myrthe naar de kapper geweest. Ja, er is wel 1,5 centimeter af! We twijfelen of de kapster haar rekendiploma heeft gehaald, maar geen dode puntjes meer. We hebben heerlijke italiaanse ijs gegeten bij Gio's, gezwommen bij Bert en Anja en we hebben tijdens onze wandeling weer kunnen genieten van de mooie natuur.

Dan is het zondag, vandaag! We hebben vandaag hard gewerkt aan een verslag voor school. Maar hij is bijna af! Ook zijn Bert en Anja weer op het eiland. We hebben wat spulletjes bij ze opgehaald, en kort even bijgekletst.

We hebben echt een super vakantie gehad, waarin we veel hebben kunnen doen. Er staan nog meer leuke dingen op onze planning. Dus we blijven bezig. Alles gaat goed. Het aftellen gaat wel beginnen, maar nog 9 weekjes genieten hier!  We laten snel weer van ons horen!

Ps: In dit verslag zitten geen foto's deze kun je vinden op deze site of op onze facebookpagina's. We hebben veel foto's toegevoegd dit keer. Het is zeker de moeite waard om te kijken. Dus wij zeggen DOEN!

1. Eef:
    16 april 2013
    hey meiden, leuk verhaal weer! én mooie foto's!!! geniet nog maar even, de tijd vliegt voorbij hè, alweer over de helft.
    liefs x
    mam/Eef
  2. Chantal van Remmen:
    16 april 2013
    De tijd gaat inderdaad snel, hier gelukkig ook. Wat voor ons ook betekent dat we jullie snel weer zullen zien :)
    Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar om twee keer ergens naartoe te gaan wat niet bestaat, haha. Leuk om te lezen.
    Geniet er nog maar van. Dikke kus, C
  3. Opa van Remmen:
    Hey meiden,
    Wat heerlijk weer zo'n lang bericht.Jullie maken toch wel malle dingen mee! niet te filmen.Zeker zullen jullie veel indrukken opdoen en meenemen.Geniet er van ,ook zal het niet altijd meevallen.Myrthe gaan jullie nog vliegen,je mamma en oma zien al beren op de weg.
    Je had het beter na de tijd kunnen vertellen,veel liefs en groetjes
    oma/opa
  4. Myrthe en de klas:
    Dag lieve opa en oma!
    Leuk om de reacties te lezen! We maken heel wat mee en groeien met de dag :P Vliegen gaat zeker door, lijkt ons een hele ervaring! Maar dat vliegen is niet veel gevaarlijker dan het windsurfen en mountenbiken hoor, dus dat komt goed ;)
    Genieten jullie daar al van het lekkere weer in Nederland?
    liefs x
  5. Harrie en Tonnie:
    26 april 2013
    Hai Maike, we hebben weer genoten van jullie vakantieverslag.
    Het lijkt echt allemaal een feest.
    Ik hoorde zojuist op de radio dat ook op Bonaire vandaag het koningslied is gezongen en dat de staatssecretaris daarbij aanwezig was. Jullie hoeven ook niks te missen lijkt wel.
    Geniet ze verder en wij volgen jullie. Groetjes, Harrie en Tonnie