Dag 87 tot en met dag 100

12 mei 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal, hier weer een berichtje uit Bonaire!

Maandag 29 april de eerste vrije dag. De dag rustig begonnen en de middag hard aan ons onderzoek gewerkt. We zijn al een heel eind opgeschoten, daar kunnen we trots op zijn! Als afsluiting van de dag naar de stad gereden om te reserveren bij Mona Lisa voor aankomende vrijdag. Nu we er toch zijn, meteen een ijsje bij Gio's!

Dinsdag was het zo ver: Dia di Rincon! Bert heeft ons thuis opgepikt en we werden meteen verwend met een tros bananen en lekkere stuba. Met z'n 5e naar Rincon gereden en op zoek naar een parkeerplekje. Heel Bonaire en zelfs mensen van de omringende eilanden op de zelfde dag naar Rincon, wat een gezellige drukte! Meteen begonnen met een polar. Wat ons op viel: er wordt gezegt dat je niet met glas over straat mag op deze dag, en er is niemand die met glas over straat loopt! Het was erg druk in de stad, maar een gezellige en geordende drukte. Lekker langs alle kraampjes gelopen, Maike heeft gedanst bij Rose Inn en we hebben genoten van de muziek en de optocht. Overal op straat dansende mensen, wat een heerlijke sfeer! De losse heupen worden er hier met de paplepel ingegoten, hoe soepel de kinderen al wel niet zijn, dat leren wij Nederlander nooit. Als afsluiting van de super dag chinees gegeten bij Bert en Anja, gemaakt door onze buurman, erg lekker!

DSC01093DSC01083DSC01120

Woensdag, mei is aangebroken. Verder met ons onderzoek en 's middags relax op het strand. Donderdag weer een dagje stage. Vandaag zijn Bert en Anja, Henny en Hendrik weer naar Nederland gevlogen. Wat vliegt de tijd toch!

Vrijdag 3 mei de eerste dag vrijwilligerswerk bij het dierenasiel. De honden uit het eerste hok waren nogal overenthousiast en springerig, terwijl de honden uit het volgende hok juist ontzetten voor je voeten gingen liggen. We hebben de hokken van binnen en buiten geschropt en met de honden geknuffeld. We vonden het erg leuk om te helpen. 's Avonds heerlijke catch of de day(bij Mona Lisa): Tuna met soja, gembersaus, met als toetje mango cheesecake en appeltaart. Echt genoten van het heerlijke eten, mmm.

DSC01171DSC01189DSC01157

Zaterdag 4 mei de zwemkleding aangetrokken en opweg naar het huis van Bert en Anja. Tot onze schrik stond daar de puideur open. Met alle inbraken van de laatste tijd waren we er nogal bang voor... De moeder van Myrthe een whatsapp gestuurd, die Bert belde, die housematty onze kant op stuurde. Wat bleek het geval; vrienden van Bert en Anja waren vergeten de deur dicht te doen, gelukkig niets gestolen maar wel flink de schrik erin! Lekker gezwommen om af te koelen.

Zondag 5 mei: Niki jarig :) Vandaag zijn we met de scooter naar het vliegveld gereden en daar tegenover op een strandje gaan liggen. Helaas was het snorkelen niet zo bijzonder en hebben we weinig gezien. Wel hebben we een lekkere rustige dag op het strand gehad. Naast ons zat een Bonairiaans gezin die de hele huisraad had meegenomen. Domino en lopend buffet ontbraken hier niet aan. Zag er erg gezellig uit! Thuis nog even op de porch een puzzeltje gemaakt.

Maandag tot en met woensdag weer naar stage. We zijn nu al echt aan het aftellen, nog maar 11 dagen te gaan. Woensdag hadden groep 4 tot en met 8 dansvoorstelling, dat was erg leuk om naar te kijken. Zelfs Yvonne Jaspers kwam even langs om te kijken. (haar kinderen zijn bevriend met kinderen uit onze klassen) Woensdagmiddag zijn we nog even door de stad gelopen en naar de superstore geweest. Weer een paar nieuwe dingetjes erbij: shirtje, zonnebril, slippers en (speel)kaarten.

Donderdag waren we vrij en hebben we thuis aan school gewerkt. Op vrijdag voor de tweede keer naar het dierenasiel en gelunched bij de KFC. Crispy chicken strips met friet en cola, zoveel lekkerder dan de MacDonalds! Zaterdag de hele dag naar het huis van Bert en Anja geweest om te werken en zonnen. Er wordt daar hard gewerkt en het overdekte terras is in aantocht! Heerlijk bijgekleurd die dag.

DSC01195

Zondag vroeg vertrokken naar Jibe city voor een paar geweldige uren! Heerlijk gewindsurft; begonnen met les 1. Eerst een uur les en daarna een uur oefenen. Het ging ons beide al erg goed af! Heen en weer surfen en zelfs het gijpen gaat goed. Ze hebben ons aangeraden nog 1 les te nemen om de andere bocht te leren, en dan zelf verder te oefenen. Het was super en dit gaan we zeker nog een keer doen! Op de plank met de wind dor je haren, pelikanen vliegen boven je langs en de vissen springen uit het water. Prachtig uitzicht, heerlijk weer en een fantastische sport.

Dan zijn er alweer twee weken voorbij, nog maar vijf te gaan. Waar we echt nog volop van zullen gaan genieten. Tot snel!

1. Els van Wezel:
    12 mei 2013
    Dat klinkt allemaal nog steeds prachtig. Geniet nog van de laatste dagen daar.
    Leuk te lezen over jullie vrijwilligerswerk.
  2. Eef:
    12 mei 2013
    Hey lieverds, wat leuk dat het surfen zo goed ging! Vind het super om jullie zo te volgen. De tijd vliegt voorbij hè. Leuk ook de nieuwe foto's. Spreek jullie snel weer. xxx Eef
  3. Marinda:
    13 mei 2013
    Ben toch wel zo blij dat je bijna weer terug komt!!!
  4. Chantal van Remmen:
    13 mei 2013
    Super leuk allemaal! Ook leuk dat jullie in het dierenasiel terecht konden voor vrijwilligerswerk. Hebben jullie nog maar twee weken stage?! En de rest gewoon vakantie zeker, schandalig :P