Dag 44 t/m 58: Op naar de Paasvakantie!

1 april 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Is het echt al weer twee weken geleden? Ja de tijd vliegt! Snel een verhaal schrijven op onze blog!

Maandag 18 maart zijn we begonnen aan onze 5de week stage op basisschool de Aquamarin. We hebben het er nog steeds goed naar onze zin! Maike heeft nog een cadeautje gekregen van een leerling voor haar verjaardag, Myrthe kreeg bolo (taart) omdat de oom van een kindje uit haar klas jarig was. Na stage zijn we naar Bon Tours gereden en hebben we informatie gevraagd en foldertjes gehaald, zodat we nu eindelijk een to do lijstje konden gaan maken. We moeten nog flink aan de slag de komende weken, want hij is erg lang geworden. Small Island, Big FUN!

Woensdag 20 maart hebben we heerlijk gelunched bij de Subway. Ja die heb je hier ook! Vanaf deze dag is het weer ook weer 'beter' geworden. (als ik dat zo mag zeggen, met de sneeuw in Nederland) We hebben een tijdje erg veel bewolking gehad, maar nu is de zon echt terug. Gemiddeld nog steeds zo'n 31 graden. Zonnebrand factor 30 en laat dat kleurtje maar komen.

De afgelopen weken heeft onze school in het teken gestaan van verschillende landschappen. Myrthe heeft het met de kleuters gehad over de Polen en Maike heeft het met haar leerlingen gehad over de Jungle. Ontzettend veel activiteiten uitgevoerd rond dit thema en vanavond was de kijkavond. Alle ouders en leerlingen kwamen naar school om te kijken in de klassen wat er is geleerd. Het was een hele leuke avond. We hebben beide veel enthousiaste ouders gesproken en we hebben veel complimenten mogen ontvangen.

Vrijdag 22 maart zijn we naar Caribbean Chillout gegaan (waar ook regelmatig openluchtfilms op een beamer worden gedraaid) om naar het Nederlandselftal te kijken. Heel apart om na 7 weken zonder tv, opeens SBS6 weer te kunnen kijken en dan zijn zelfs de reclames weer een keer leuk. (1x dan) Wel heel raar dat je weet dat ze in Nederland ook aan het kijken zijn en dat het hier 4 uur is en daar 9 uur. Wij hebben nog een hele dag te gaan en die Nederlanders moeten zo al hun bed in.

DSC00492

Zaterdag 23 maart hadden we opeens geen water meer. Toen we naar buiten kwamen, werd al snel duidelijk waarom. De hele straat stond blank. Ze waren aan de riolering aan het werken en hadden iets verkeerds geraakt. Lekkage! Dan merk je pas waar je overal water voor gebruikt. Gelukkig kwam 's avonds het water weer terug. 's Middags zijn we naar Plaza gegaan (van de Valk resort) waar we een bedje hebben gehuurd en lekker hebben gezwommen en gesnorkeld in zee. Er is ook een lekker zwembad bij. Echt een resort met alles erop en eraan!

Zondag zijn we naar het sfeervolle Lac Cai geweest met Daniëlle, Mark en de kids. Helaas geen mooie muziek dit keer, omdat er iemand overleden was. Maar wel heerlijk gezwommen, in de zon gelegen en zandkastelen gebouwd. Snorkelen ging helaas niet zo goed. Het water was niet echt helder. 's Avonds ons weekend afgesloten met een heerlijke BBQ. Dat was lang geleden!

De stageweek die op maandag begon duurde deze week maar drie dagen. Vanwege de Paasvakantie donderdag. We hebben anderhalve week vakantie. Maar er is geen vakantie meer in mei. Deze week op school stond in het thema van Pasen. Beide een beetje een slechte week gehad! Myrthe heeft een ontsteking aan haar been en Maike heeft erg veel last gehad van haar keel. (Toe aan vakantie?)

Dinsdag waren we uitgenodigd voor een lunch met onze collega's. We horen echt bij het team en dat is een fijn gevoel. Mogen ook bij de vergaderingen aansluiten en onze mening wordt gevraagd. Was een erg gezellige lunch. Snel naar huis gegaan om het Nederlands elftal te kijken. Op internet wilde dit maar niet lukken. Dus kwam het briljante idee om het via skype te kijken. De ouders van Maike hadden een mooie constructie gemaakt voor de tv, waar ze de laptop op konden zetten. Maike heeft weer heerlijk ouderwets commentaar gegeven op de wedstrijd met haar vader. Echt of we weer even thuis waren.

Woensdag de laatste dag op stage gehad. We zijn begonnen met een lekker Paasontbijt. Myrthe heeft Paaseieren gezocht met de kinderen en Maike is met de leerlingen naar wat afgelegen straten gegaan voor wieltjesdag (fietsen, steppen, skeelers) Ook hebben we beide film gekeken in de klas. Het was een gezellige dag.

Danielle had voor Myrthe een afspraak gemaakt bij haar huisarts. (toevallig bij de vader van een van de kinderen uit groep 1 voor consult) We wilden toch even iemand naar haar been laten kijken. Ook de dokter is hier heel anders. De wachtkamers zijn buiten onder een afdak, je moet je op allemaal verschillende plaatsen melden, er staat een jezusbeeld met de tekst: hart van jezus ik vertrouw op u (hopelijk zegt dat niets over de dokters hier) en er lopen leguanen voorbij terwijl je zit te wachten. Gelukkig was verder alles in orde, veel in de zee zwemmen en als het erger wordt antibiotica halen.

DSC00524DSC00521DSC00522DSC00533

Donderdag is de paasvakantie begonnen, maar we hebben donderdag en vrijdag hard gewerkt om onze verslagen en opdrachten op orde te krijgen. Ja want ook hier zijn we nog hard aan het werk hoor! Helaas dat internet eruit lag...

Vrijdagavond zijn we naar de Mega Sunset Happy Hour bij Spice gegaan. Het was er erg gezellig. Heerlijk een drankje gedaan op het strand, bij de vuurkorven met een dj op de achtergrond. Laat het vakantiegevoel maar komen!

DSC00565

30 maart zijn we lekker de stad in gegaan. Heerlijk door de Kaya Grandi gelopen. DE winkelstraat van Bonaire. We hebben alleen een afwasborstel gekocht bij de Blokker. (Weer een Nederlandse winkel)  Nee, voor het shoppen hoef je hier niet te komen! Wel hele leuke souverniertjes gezien!

Vandaag is het 31 maart. En in Nederland is vannacht de klok verzet. Je zou denken dat wij daar niets van merken. Want in Bonaire verzetten ze geen klok. Maike had netjes de wekker gezet, want we moesten vroeg op voor het Paasontbijt en om op te gaan passen bij Mark en Danielle. Lekker druk in de weer, het ontbijtje klaar, kijkt Myrthe op haar telefoon half 6! Een uur te vroeg opgestaan! Maike's mobiel had automatisch de klok verzet. Na het oppassen zijn we met de watertaxi naar het eiland klein Bonaire (lijkt net een eiland van expeditie Robinson) gegaan. Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. Geprobeert te snorkelen, maar de golven waren te hoog en de stroming te sterk. De dag hebben we afgesloten met een supergrote pizza van Pasa Bon Pisa.

DSC00241DSC00237DSC00234

Ja we zijn alweer twee maanden hier! Nu lekker een week vakantie!

Ajò!

1. Hink doornbos:
    1 april 2013
    Hoezo bewolking' en geen zon, lijkt me heerlijk bij 30+ gr.

Ajo
  2. Opa van Remmen:
    1 april 2013
    ik vind jullie echt een stel bofkonten, geniet van je weekje vakantie,dan kunnen jullie er weer tegenaan,gisteren bij de verjaardag van Thijs geweest,was gezellig x x x gr.oma/opa