Dag 8, 9 en 10 Carnaval!

13 februari 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Zondag 10 februari begon de carnaval hier met een grote optocht. Op zijn Bonairiaans stond er in het ene krantje dat het om 1 uur begon, in het tweede krantje dat het om 2 uur begon en ja hoor in het derde krantje stond 3 uur. We hebben besloten dat we in ieder geval op tijd wilden zijn. Dus zijn we rond 1 uur vertrokken. Na wachten.... wachten.... wachten en jawel wachten. Wel heerlijk in de schaduw. Begon dan rond kwart voor 4 eindelijk de optocht. Maar het was zeker het wachten waard!

DSC09685DSC09696 (2)DSC09741DSC09989

Het caribische carnaval is echt een aanrader. Mooie Bonairiaanse muziek, mooie mannen en vrouwein en zomerse fel gekleurde pakjes met veren en glitters en wat kunnen ze dansen! (jong en oud)

We hebben daarna nog een drankje gedaan op de pier bij Karels. Daar zit je boven het water en kun je overal vissen zien, echt prachtig.

11 februari hebben we met de auto een rondje gemaakt over het eiland. We zijn eerst naar de enorme zoutbergen gereden. Daar is het water helemaal roze! Echt ene heel raar gezicht. Vervolgens zijn we naar de mega kleine slavenhutjes gereden. Onderweg kwamen we nog kitesurfers tegen, super gaaf! Vevolgens zijn we langs de wilde kant van de zee gereden met metershoge golven, en hebben we gelunched bij sorobon. Er is daar een gezellig barretje, een surfschool en ondiep water voor de kinderen.

DSC09760DSC09786DSC09782DSC09826 (2)

Ondertussen was er in de stad weer een mega cruiseschip aangekomen. Met zo'n 2x keer de Bonairiaanse bevolking erop! Lekker druk in Kralendijk dus, maar wel leuk met al die kraampjes heel gezellig. Van carnaval was verder niet veel te merken vandaag.

DSC09829 (2)DSC09861 (2)

We zijn ook nog bij de ezelopvang van Marina geweest. Zij doet bijzonder goed werk. Je rijdt dan door een soort ezelsafari. In de opvang zitten allemaal mishandelde of zieke ezels. Je kunt de auto uitstappen om ze te aaien. Ze doen niets. ( toch nog een beetje ezelrijk dit jaar )

Als afsluiting van een geweldige dag hebben we de ouders van Myrthe nog getrakteerd op heerlijk Italiaans ijs bij Gio. Alweer een mooie dag voorbij!

12 Februari hebben we boodschappen gedaan bij Warehouse Supermarket. Een supermarkt met Nederlandse producten. Erg fijn nu weten we voortaan wat we eten! Ze verkopen er het Jumbomerk. Na een tropische stortbui, heel heftig maar kort, kwamen we doorweekt aan bij de supermarkt. Wel een hele fijne winkel! We kregen alles net mee op de scooter. Moet een raar gezicht zijn geweest!

's Avonds zijn we naar een bbq aan het strand geweest. Wat een sfeer met die Bonairiaanse troms! We hebben er heerlijk gegeten. Het was bij een Van De Valk Hotel. Vandaag was de afsluiting van carnaval met een prachtige optocht in het donker. Overal glinsterende pakken en lichtjes. Een super feest! Tot slot nog een drankje gedaan bij Karels en daarna uitgeput naar bed gegaan. Wat een leven!

1. Opa van Remmen:
    13 februari 2013
    Hallo meiskes
    We genieten van jullie berichten,wat een leven!! Nu nog vakantie, volgende week de realiteit ?,veel succes,ga er voor .Groetjes aan Eef en Hink,hun vakantie begint al weer aardig op te schieten, doe ook de groetjes aan Bert en Anja.
    Liefs oma en opa
  2. Chantal van Remmen:
    14 februari 2013
    Wauw, wat een paar mooie dagen hebben jullie achter de rug. Super! En weer leuke foto's. Nou, mijn vakantie begint vanmiddag en die van jullie eindigt bijna. Geniet er nog maar even van en als je die ezels weer tegen komt, doe ze de groetjes ;)
    Dikke kus, C