Dag 6: Circus en dag 7 de GROTE schoonmaak.

10 februari 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Vrijdag zijn we op onze scootscoot naar onze stageschool gereden. Het parkeren was nog even een probleem. Maar uiteindelijk stond hij in een gat tegen het hek. Gelukkig vond ook de vader van één van de kinderen dat we het prima gedaan hadden.

Op stage was een viering rond het thema Circus. We waren dinsdag uitgenodigd om te komen kijken en dat moesten we natuurlijk doen! We hebben zo een beetje de kinderen gezien. Maar ook de leerkrachten hebben we beter leren kennen, met een hilarisch optreden als clowns. We hebben ons kapot gelachen! Ook de optredens van de kinderen en de geweldige tovenaar waren leuk om te zien. Het was wat minder georganiseerd als het in Nederland zou zijn. Maar juist daarom was het heel leuk. Het was super warm in de zaal, maar de kinderen leken daar weinig last van de te hebben in hun warme carnevalsoutfits. Wij daarentegen waren blij toen de airco het weer deed.

Na de viering zijn we naar de stad Kralendijk gereden. We hebben daar een kijkje genomen. Zo hebben we het 'grote' winkelcentrum gezien.

DSC09716DSC09711DSC09710

We hebben daarna heerlijk gelunched aan het water met een broodje kroket. Lekker Nederlands!

DSC09718

Tegen een uur of 4 zijn we even bij Bert en Anja op bezoek geweest, en vervolgens hebben we een lekkere wandeling naar huis gemaakt. Toch nog een beetje actief blijven met dit warme weer.

IMAG0602

Zaterdagochtend zijn we begonnen met de grote schoonmaak. Ons huisje was stiekem toch wel heel vies. Na een kakkerlak te hebben ontdekt, besloten we toch dat we het maar eens grondig schoon moesten maken. 2,5 bezig geweest! Maar het ziet er nu super schoon uit.

's Middags zijn we naar het strand bij het gele huisje geweest. Het grootste zandstrand(je) van Bonaire. Ook daar was het weer heel mooi. Daar zullen we zeker vaker heen gaan.

1. Chantal van Remmen:
    10 februari 2013
    Lekker bezig geweest hoor ik al. Al denk ik dat de kinderen op Bonaire in hun verkleedkleren het beter hadden dan de arme mensen en kindertjes hier die in hun relatief toch niet zo warme verkleedkleren het erg koud hadden met carnaval. haha