Dag 11 t/m 15 Genieten van de laatste dagen vakantie!

18 februari 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Het is alweer woensdag 13 februari, de dagen gaan hier ontzettend snel. We beginnen steeds meer te wennen aan de vakantie en staan steeds later op.

We hebben even een handwasje gedaan, na de instructies van de moeder van Maike en vervolgens zijn we naar het strandje in de buurt van ons appartement gewandeld waar we hebben gezont onder de palmbomen. Het was heerlijk rustig tot de hond van een paar Bonairiaanse kinderen de hond van een Nederlander aanviel. De Nederlandse man lag een tijdje te worstelen met de honden toen hij opeens een mes trok en de hond van de Bonairiaanse kinderen stak. Er was meteen een enorme ophef, dus wij besloten maar te gaan. Later hebben we gehoord dat de hond het heeft overleefd en opgehaald is door de politie.

DSC09976DSC09964DSC09923

14 februari hebben we een toer gemaakt over het eiland. Het is groter dan je denkt hoor! In de bergen hebben we prachtige plaatjes gezien. We konden het hele eiland overzien en een beetje bepalen waar we overal al waren geweest. In Rincon hebben we gegeten bij Rose Inn (van 3 op reis) Daarma zijn we langs de westkust gereden en leek het echt of we regelrecht in een westernfilm waren beland. Windmolens, bolcactussen, rotsschilderijen uit de tijd van de indianen. Echt prachtig!

DSC09907DSC09996DSC09986

De volgende dag zijn we naar de stad gegaan om te reserveren bij City Café voor het eten van die avond. We hadden namelijk besloten Hink, Eef, Bert en Anja mee uit eten te nemen om hen te bedanken voor alles wat ze voor ons hebben gedaan. Ook hebben we een simkaart gekocht en getankt. We hadden geen idee dat we eerst moesten betalen, dus stonden super lang te klungelen. Typisch 2 Nederlandse meiden die nog nooit getankt hebben, moet de Bonairiaan die ons geholpen heeft gedacht hebben. Maar ja weer iets geleerd! 's Avonds hebben we heerlijk gegeten en een afsluitend drankje gedaan bij Karels.

16 februari hebben we na een te hete wandeling nog twee zandstrandjes in de buurt van ons appartement ontdekt. Daar zullen we vaak gaan zitten. We moeten alleen wel even een parasol kopen, want er is geen schaduw. 's Avonds hebben we Hink en Eef weggebracht naar het vliegveld. Voor hen zat het verblijf op het paradijs erop. Voor ons gelukkig nog niet!

Vandaag 17 februari zijn we toch maar eens aan de voorbereidingen voor stage begonnen. Na een morgen hard werken zijn we natuurlijk ook nog even naar het strand gegaan. Morgen gaan we beginnen, we hebben er zin in! We laten binnenkort weer van ons horen!

1. Eef:
    18 februari 2013
    hey lieverds. Leuk verslag weer. Ga jullie weer volgen via de blog.was geweldig mooi om te zien hoe jullie in Bonaire "wonen en leven". Geniet! Werd net wakker in mijn eigen bedje. Weer even omschakelen hoor. Ben wel in Nederland maar in mijn hoofd nog op Boneiru...(dat gaat wel over straks op de fiets...koud) liefs xxx Eef
    succes vandaag met jullie eerste echte stage-dag
  2. Chantal van Remmen:
    18 februari 2013
    Heey, Jullie hebben lekker veel gelopen zeg, mooie foto's van het uitzicht. Wel fijn dat jullie aan de warmte zijn gewend en een beetje kunnen uitslapen. Heel veel succes vandaag met de kindertjes op stage. Doeg!
  3. Peter Arts:
    Maike en Myrthe,

Wij wensen jullie heel veel succes met het begin van jullie stage.
    Zet hem op.
    Heel veel liefs,
    Peter,Anja en Vera xxxxxxxx.
  4. Myrthe en de klas:
    19 februari 2013
    Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Het verhaal over stage volgt nog :) xx