Dag 3: Tonijn!

6 februari 2013 - Hato, Nederlandse Antillen

Zoals hier altijd het geval is, zijn we lekker vroeg op gestaan om weer een heerlijke koude douche te nemen. We beginnen er zo een beetje aan te wennen. Vervolgens zijn we heel PABO CREA aan de slag gegaan met een mooie aftelkalender.

DSC09687

Na ons ontbijt zijn we naar de Chinese winkel gelopen, zo'n 100 meter van ons appartement. Het viel ons snel op dat iedereen naar ons zwaaide, dus wij zwaaide gezellig terug. AYO! Kwam dit door onze woestaantrekkelijke witte benen of omdat we aan de verkeerde kant van de weg liepen?

Om 2 uur hadden we een afspraak bij onze stageschool om kennis te maken. We zijn daar heel hartelijk ontvangen, erg leuk! School is hier toch wel weer anders! De klaslokalen zijn erg klein en er is veel minder materiaal om mee te werken. Ook hebben ze geen digiborden, dus we mogen weer lekker met krijt aan de slag. Ook het schoolplein is anders, er ligt namelijk geen echt gras maar kunstgras. De geiten die zich op het schoolplein hadden verzameld, hadden dat nog niet helemaal door. Gelukkig hebben we ze van het schoolplein weten te jagen. Doen we in Nederland toch ook dagelijks.... Zo zien we toch ook elke dag papegaaien op het klimrek! We zijn meteen uitgenodigd voor de viering die vrijdag op school plaatsvindt.

Rond een uur of vier (toen de zon wat minder werd) zijn we naar een zandstrandje geweest en hebben we heerlijk Prosecco gedronken onder de palmbomen. Een beetje gesnorkeld en gekeken naar de prachtige zonsondergang achter klein Bonaire

DSC09670

Gisteren heeft Bert een tonijn gekocht. Wij moesten daar natuurlijk mee op de foto.

DSC09664

Van deze tonijn hebben we vandaag heerlijk gesmuld! Sushimi en Ceviche, dat zegt jullie misschien niets, maar het is zeker lekker.

Morgen gaan we onze scooter halen en we gaan snorkelen. Dat wordt vast weer een mooie dag.

1. Chantal van Remmen:
    6 februari 2013
    Heey, Nu ik jullie benen zo zie, denk ik toch dat de mensen naar jullie aan het "zwaaien" waren om die refelecterende zon van jullie benen uit hun ogen te houden. haha, grapje hoor. Leuk verhaal weer en die foto met die tonijn is echt top.
    xx
  2. Monique:
    6 februari 2013
    zucht... mooi he!!!
  3. Els van Wezel:
    7 februari 2013
    Maike en Myrthe, geniet er van. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het op school gaat.
  4. Harrie en Tonnie:
    7 februari 2013
    Die benen zullen snel bruin zijn met dat heerlijke weer daar.
    Snorkelen wat klinkt dat geweldig vooral nu wij weer in de sneeuw zitten. Geniet er maar van.